Інтэграцыя з касавымі сэрвісамі
Інтэграцыя дазваляе не дубляваць улік у сістэме і асобна на касе, а працаваць у адзіным інтэрфейсе.
У новай рэдакцыі 54-ФЗ «Аб прымяненні касавай тэхнікі» гаворыцца пра паэтапны пераход бізнесу на выкарыстанне кантрольна-касавай тэхнікі з доступам у інтэрнэт (анлайн-кас). Цяпер даныя пра кожны продаж павінны перадавацца праз інтэрнэт аператару фіскальных даных (АФД), а ад яго — у падатковую інспекцыю.
Анлайн-каса
— прылада новага ўзору, абсталяваная фіскальным назапашвальнікам. На яго запісваюцца даныя пра выдадзеныя касавыя чэкі. Інфармацыя пра продажы ІП аўтаматычна перадаецца ў падатковыя органы праз інтэрнэт.
Хто абавязаны выкарыстоўваць анлайн-касы?
Калі арганізацыя працуе ў рознічным гандлі або аказвае паслугі, ёй трэба набыць анлайн-касу. Гэта патрабаванне не залежыць ад сферы дзейнасці, відаў прадукцыі і катэгорый паслуг. Новыя патрабаванні распаўсюджваюцца і на тых, хто раней не карыстаўся касавай тэхнікай, напрыклад на інтэрнэт-крамы, грамадскі транспарт і гандлёвыя аўтаматы.
Падатковая служба ўважліва сочыць за ўсімі юрыдычнымі асобамі, якія абавязаны ўсталяваць гэтае абсталяванне. Калі яго не ўсталяваць, прадпрымальнікі будуць падвергнуты штрафным санкцыям, якія могуць істотна ўдарыць па іх бізнесе.
У чэку абавязковыя:
Падатковая служба ўважліва сочыць за ўсімі юрыдычнымі асобамі, якія абавязаны ўсталяваць гэтае абсталяванне. Калі яго не ўсталяваць, прадпрымальнікі будуць падвергнуты штрафным санкцыям, якія могуць істотна ўдарыць па іх бізнесе.
У чэку абавязковыя:
- назва тавару або паслугі
- цана, колькасць, стаўка ПДВ
- інфармацыя пра вас і саму касу
Якія штрафы за адсутнасць касы?
Калі падатковая ўпершыню выявіць парушэнне, прадпрымальніку давядзецца заплаціць частку выручкі, атрыманай без касы:
Калі прадпрымальнік заплаціў штраф, але працягвае працаваць без касы і выручка перавысіла 1 000 000 ₽, кіраўніку забароняць займаць гэтую пасаду на працягу 1−2 гадоў. Дзейнасць ІП або арганізацыі прыпыняць на тэрмін да 90 дзён
- ІП — ад 25% да 50%, але не менш за 10 000 ₽;
- арганізацыя — ад 75% да 100%, але не менш за 30 000 ₽.
Калі прадпрымальнік заплаціў штраф, але працягвае працаваць без касы і выручка перавысіла 1 000 000 ₽, кіраўніку забароняць займаць гэтую пасаду на працягу 1−2 гадоў. Дзейнасць ІП або арганізацыі прыпыняць на тэрмін да 90 дзён
Ці абавязкова для ІП?
Усе ІП за 2018–2019 гады павінны быць абсталяваны анлайн-касамі. Цяпер гэтае патрабаванне не залежыць ад сістэмы падаткаабкладання — ОСНО, УСН, ПСН або ЕНВД. Нават калі прадпрымальнік не мае наёмных работнікаў, ён абавязаны ўсталяваць гэты касавы апарат. За невыкананне патрабавання да парушальнікаў будуць ужыты штрафныя санкцыі.
